lördag 17 september 2011

Älgjakt för sambon och en hel vecka med mamma för mig.

Har haft en riktigt bra vecka, mamma var och hälsade på, eftersom att sambon är borta och jagar hela veckan. Vi har stickat massor och jag har fått lära henne flätstickning! :D

Har just blivi klar med en beställning på en amigurumi. En liten flodhäst.
Tyvärr ingen bra bild, men man ser ju det nödvändigaste iaf.
Den har min svägerska beställt och ska ge bort den i present till en nyfödd.

Jag och mamma var ute i skogen och tog med oss hundarna.
De fick springa lösa och hittade på en massa bus, som vanligt.

Sen for vi på stan en sväng.
Hittade en hysteriskt stor lampa, som ser precis ut som en skrvibordslampa.
Mamma fick demonstrera storleken.

Vi var runt överallt dit man kan tänka sig, köpte kläder och garn i massor.
Har hittills köpt totalt fem nystan garn, varav ett var på 500 g. :D

Vi for även en sväng på biblioteket. Där hittade jag en av mina favoritböcker från när jag var liten.
Plupp! :D
Måste sticka en orange halsduk, som han har. xD

Har även testat att klippa remsor av fleece och virka med det. Gick hur lätt som helst och väldigt fort.
Här är första vanten nästan klar.

Och här är slutresultatet. Ska bara finjusteras lite.
Var något av det roligaste jag har provat på länge. :)

// SandraKiui

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar