fredag 2 december 2011

Mycket på gång...

Håller på med två stycken norska lusekoftor parallellt med varandra, en klassisk i vitt och grått, och en naturvit med mönster i rosa, lila och grått.

Och för att orka med så har jag belöningssystem.
Detta ska bli en kofta och är så enkel att sticka att jag nästan kan göra det i sömnen.
Stickar en bit på den, men bara om jag stickat en bit på lusekoftorna först.
De här knapparna tänker jag ha framtill på koftan. De har jag fått av min svägerska, som hittat dem på en antikaffär. De är gjorda av glas!
Superfina!

Sen så har jag en till belöningsstickning på gång, mest bara för att jag vill ha något litet att pyssla med när värken tar över i axlarna.
Här håller jag på med ett par fingervantar i ett garn som heter "Frost".
Dessa blir till mig själv, och funkar ju superbra att ha inuti ett par tumvantar när det blir kallare ute.

Sen så har jag äntligen avslutat min röda väst med flätor.
Bröt av mot det röda med blåa knappar, mest för att slippa julkänslan.
Jag är riktigt nöjd. :)
Nu blir det mer tv och stickning.

// SandraKiui


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar