söndag 18 mars 2012

Grattis!

Jag är visst inte särskilt duktig på att uppdatera. xD

Men till saken.
Min syster har fyllt nitton, och min bror har fyllt 29.

Grattis Daniel!

Och självklart:
Grattis Angelika! :D

Tyvärr är mina syskon inte så sammarbetsvilliga när det gäller att vara med på kort. xD

Men har i alla fall fått ganska mycket gjort under veckorna som gått.

Jag gjorde klart apan och sen gjorde jag en katt från Mia Bengtssons första bok.
Den fick nåltovade ögon och små huggtänder. :)

Apan fick en mjukglass. Inte helt fel med jordgubbsrippel. :D

En närbild på glassen som jag hittade på eftersom jag virkade.
Blev ganska söt, tycker jag. :D

Fortsatte med virkandet och gjorde en prinsesstårta, också den eftersom jag höll på.
Den liksom växte fram. xD

Rosen är också eget, men spetsen kommer från en gammal bok med virkade brudkronor och liknande.

Sen virkade jag ett päron av lovikkagarn, mest för att få testa de barnsäkra ögonen jag köpt.
Den hamnade hos Hälsovivan.
Eget mönster.

Sen så har jag fortsatt på en stickning som legat jättelänge.
Det här är framstycket, och bakstycket är nu nästan klart.
Det ska bli en tunika, så ska fortsätta sticka nertill med grönt garn. :D

Och här är västen som jag påbörjade i Skellefteå.
Blev ganska söt med luvan.
Eget mönster.

Och slutligen, en bild på min pälsväst.
Älskar den, och har använt den jättemycket.

Var bara tvungen att lägga upp den här också. Norsktröjan som snart är klar!
Nu har jag även stickat klart halsringningen, och sytt fast bandet runtom, men det har jag inga bilder på än. Det kommer. :D

// SandraKiui





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar