lördag 31 mars 2012

Swimming home

Var just på födelsedagskalas för sambons morfar, som fyller 92 år.
Grattis! :D

Blev smörgåstårta, dock inte för mig, eftersom att jag är allergisk. xD
Blev en tekaka med ost, gurka och sallad istället.

Har jobbat i veckan och har dessutom haft ordentlig värk i händerna, så det har inte blivit så mycket handarbete hittills, men snart så sätter jag igång igen.

Var på affären och hittade denna för 60 kr:
Dubbel-CD med bara Mikael Wiehe, happy Kiui! :D
Har lyssnat massor, och inspirerats en hel del.
Funderar på att sticka en lång tröja, men en del av en låttext stickad i en kontrastfärg.
Det kan ju alltid störa någon. xD

Har dessutom funderingar på en julklapp åt min syster, jaa, redan. Men det är ett ganska stort projekt, så det är lika bra att börja på en gång. :D

Har varit hos frisören och satt i slingor i håret, kul med lite färg! :D
Ödlan och Brorsan i Ö-vik is the shit!
Nästa gång blir det lila och orange slingor. Bara för att jag gillar de färgerna tillsammans.

I tisdags hade jag sista kurstillfället, och jag fick en medaj! :D
Ett jättefint vykort med muffinsar och kakor på, som alla hade skrivit under, och dessutom var det gröna snören på det! :D Superhappy Kiui!
Blev väldigt rörd, och kommer att spara det.
Tack!

Men det blir en ny kurs, med tre av mina tidigare deltagare, plus två nya, så det känns strålande. :D
Startar den 17/4. ;)
Finns platser kvar, så anmäl er nu! :D

Här har vi ett exempel på hur duktig man blir av att gå min kurs. *skryter*
Det här lilla spöket, och även moroten i bakgrunden, har Jennelie Bäckström virkat efter mönster.
Jag känner mig som en proud Kiuimama. :D
Just nu håller hon på med lite eget pyssel, så det blir roligt att se vad hon hittar på. :)
Här är hennes blogg:
http://www.jenneliesfotoblogg.devote.se/

Även hennes syster och mamma är jätteduktiga, och jag är så stolt! :D
*gnuggar händerna mot varandra och ler brett*

Mer 'gurumibilder kommer snart.

// SandraKiui

3 kommentarer:

  1. Naaw vad söt du är! Tack! ^^D
    Har virkat 2st babymössor nu oxå, helt på egen hand! :D en för nyfödd och en för 2-3 månader, såååå sött!! Bilder kommer på bloggen senare idag så håll utkik :D Ska även bli bättre på att blogga!
    Tack för länken, ska länka tillbaka! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, SweetKiui. ;)
      Oj, vad duktig du är! Du kan ju prova att göra babymössor i form av prinsesstårtor, med en liten ros längst upp. ;)
      Yaay, ser fram emot det!

      Tackar. :D

      Kram // SandraKiui

      Radera
  2. Hej!
    Otroligt sött spöke!
    Vill du dela med dig av mönstret?

    annica45@hotmail.com

    SvaraRadera